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vendredi 4 novembre 2011

Des traders refroidis

Source et remerciements au blog Fair Trade via l'Echo: Fair Trade

La finance consomme beaucoup d'énergie. "Les centres financiers sont les plus gros consommateurs d'électricité dans le New Jersey, devant les évènements sportifs et les ménages" a constaté Peter Nabicht, responsable de la technologie chez Allston Trading. "L'espace des centres de données devient restreint" a-t-il ajouté lors de la conférence High Frequency Trading World qui se tenait à Londres cette semaine.
Pas très écolo, tout ça.
Mais les traders à haute fréquence dans son genre se tournent vers de nouvelles technologies pour résoudre ces problèmes de capacité. Peter Nabitch a indiqué que les données de marchés explosent, en particulier celles pour les options.
Les solutions passent par le refroidissement liquide des serveurs informatiques par immersion. En voici un exemple:






Un des stands présents lors de cet évènement était justement consacré à ce type de refroidissement, où le serveur est immergé dans du liquide. Un des représentants de Boston m'a indiqué que leur technologie permettait de diminuer de 34% le temps de latence du traitement des données par le serveur.
Les traders à haute fréquence ne sont évidemment pas les seuls concernés par leur problème d'électricité. Chez Chi-X, le centre de données (situé à Slough) coûte 2 millions de livres sterling sur un total de dépenses de 15 millions. C'est dire combien ce coût est important.
Les centres de données comme Equinix se tournent de plus en plus vers le refroidissement liquide des serveurs.
Mais Peter Nabicht indique qu'il existe d'autres solutions, comme le circuit logistique programmable."Ceci résoud le problème de capacité, mais pas le problème des coûts" parce que ce circuit est beaucoup plus cher et consomme plus d'énergie. Il a aussi ses avantages.
Dave Cliff, professeur d'informatique à la Bristol University, a lui souligné que le circuit logisitique programmable "n'est pas quelque chose de neuf"."Mon premier étudiant en 1993 utilisait déjà ce système". Il a expliqué que l'étape suivante des centres de données  serait  les SDS.

Le spread entre le bund et les taux Italiens de nouveau au-dessus des 450bp

Nicolas Doze - Le référendum en Grèce annulé ?

Après avoir touché un plus haut de six mois, le AAII Bullish Sentiment est en légère baisse

mercredi 2 novembre 2011

Marc Faber: "Central Banks Can Postpone The End Game For 5 Or 10 Years"

La volatilité est élevée. Augmenter votre activité de trading intraday

Ci-dessous les titres US les plus volatiles:


 Bons trades à tous.

Après un début de séance hésitant, les indices US se sont appuyés sur un support et sont désormais en forte hausse

Léger rebond sur le support pour le S&P500. Nous restons cependant négatif à MT sur le marché

Quelques livres à lire en finance via "the Big Picture"

Source: The Big Picture

Voici les livres les plus achetés parmi les lecteurs du blog US "The Big Picture" que l'on ne présente pas:


Nicolas Doze - Grèce un référendum avant Noël

Reconstruire la Grèce en images

Source: vidberg.blog.lemonde.fr


mardi 1 novembre 2011

Nicolas Doze - La Grèce au bord de la faillite

Portefeuille CAC40 en ligne

L'alpha de notre portefeuille reste positif depuis le début de la simulation (06 Septembre).
Nous avons été fortement pénalisé par le rebond du marché lors du mois d'Octobre. La surperformance sur la période est de 4.08%.
Depuis le début de l'année la surperformance du portefeuille CAC40 est de 34.15% pour nos membres PREMIUM.




Tous les propos qui sont tenus sur ce blog ne représentent pas de recommandations de placement en tant que telles. Il s’agit de fournir des idées et d’offrir un espace convivial de discussion.
Ces avis ne représentent pas automatiquement des positions que nous avons dans nos portefeuilles.
Chaque personne est consciente des risques inhérents aux investissements boursiers.

Les propos n’engagent que l’auteur, et ne sauraient en aucun cas constituer une recommandation ou un conseil, mais uniquement une information générale.

Il y a plus de Porsche en Grèce que d'habitants déclarant €50K de revenu annuel. En Italie, les résultats de Maserati devraient être excellent suite à la surprenante commande du gouvernement Italien.

Version FR


Source: Telegraph


The Porsche Cayenne: more common in Greece than taxpayers
"The Porsche Cayenne: more common in Greece than people who admit earning €50,000
Jubilation about the German deal to save the euro could prove short-lived if fresh news of Greek tax evasion gains wider currency. There are more Porsche Cayennes registered in Greece than taxpayers declaring an income of 50,000 euros (£43,800) or more, according to research by Professor Herakles Polemarchakis, former head of the Greek prime minister’s economic department.
While German car workers may take pride in this evidence of their export success, German taxpayers may be less keen to bail out a nation whose population appears to take such a cavalier approach to paying its fiscal dues. Never mind all that macroeconomic talk about deficit distress, many Greeks are still plainly riding high on the hog.
Something can’t be right when the modest city of Larisa, capital of the agricultural region of Thessaly with 250,000 inhabitants, has more Porsches per head of the population than New York or London.
Perhaps the penny – or the euro – is already dropping, because Professor Polemarchakis writes that Larissa “is the talk of the town in Stuttgart, the cradle of the German automobile industry, and, particularly, in the Porsche headquarters there”, since it “tops the list, world-wide, for the per-capita ownership of Porsche Cayennes”.
“The proliferation of Cayennes is a curiosity, given that farming is not a flourishing sector in Greece, where agricultural output generates a mere 3.2pc of Gross National Product (GNP) in 2009 – down from 6.65pc in 2000 – and transfers and subsidies from the European Commission provide roughly half of the nation’s agricultural income.
“A couple of years ago, there were more Cayennes circulating in Greece than individuals who declared and paid taxes on an annual income of more than 50,000 euros.”
Hard to believe? Don’t take my word for it. The report in Athens News will add to fears, expressed by leading economist George Soros and others, that last week’s deal to save the euro can only buy a little time – not a permanent solution. China may also question why it should support economies that pay their unemployed more than most of its workers earn.
Binding such widely differing cultures as Greece and Germany together was always going to be a problem; not least because of diverging attitudes to such financial fundamentals as work and tax. Now, ahead of this week’s G20 Summit in Cannes, some euro-enthusiast must be sent to the cradle of culture to explain that deficits will balloon unless all taxpayers pay their fiscal dues. I nominate Vince Cable."


Les italiens sont presque aussi forts:

Version FR


Source: Telegraph


"Italian government buys 19 Maserati supercars despite austerity cutsItaly may be in the midst of a savage austerity drive but that has not stopped defence ministry officials ordering a fleet of armoured Maseratis to ferry themselves around Rome. 

The Italian government has bought 19 top-of-the-range Maseratis
The Italian government has bought 19 top-of-the-range Maseratis 
The delivery of the 19 top-of-the-range executive cars has raised eyebrows at a time when the country is meant to be shaving billions off its public spending.
Opposition MPs said it was it was an outrageous indulgence at a time when the defence ministry is supposed to be reducing its budget by €2.5bn (£2.2bn) over the next three years.
The matter was raised in parliament by Emanuele Fiano, an MP from the opposition Democratic Party. "At a time when millions of Italians are being affected by a very serious economic crisis, is there good reason for the defence minister to feel it necessary to add 19 armoured Maseratis to the ministry's car park?" he said.
Italian officials are notorious for their attachment to what are known colloquially as "auto blu" - vast fleets of dark blue and black limousines which carve through traffic with flashing lights and police outriders.
Ignazio La Russa, the defence minister, dismissed the row as a "witch hunt" by the opposition and said the cars had been paid for with money out of the 2008-2009 budget, before swingeing cuts were announced in the summer by Silvio Berlusconi's government.
"What's the problem? Maseratis are Italian and they cost less than their German equivalents," he said.
He did not divulge the cost of the cars, but the starting rate for a brand new Maserati Quattroporte is around £80,000.
The muscle cars may be on their way, but a much larger capital expenditure project appears to have died a death.
When Mr Berlusconi returned to power in 2008, he promised to realise the decades-old dream of building what would be the world's largest suspension bridge across the Straits of Messina, between the toe of the Italian boot and Sicily.
But the grandiose project, which was expected to cost €8.5bn, is now likely to be shelved as Italy tries to slash spending and balance the budget by 2013.
Parliament approved a motion by an opposition party, Italy of Values, on Thursday under which the financing of the 3.3km-long span will be axed.
The motion called for the government to instead divert funds to the rather more prosaic task of improving existing public transport networks.
The idea of throwing a bridge across the narrow strait was first put forward by the ancient Romans.
It was revived 40 years ago, but has been repeatedly stalled by political squabbling, concerns over the risks posed by earthquakes in one of Europe's most seismically active areas and fears that it would mostly benefit construction firms run by the Mafia.




Olivier Delamarche - BFM Business